گلشیدگلشید، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره

عشق نو پای زندگی ما

ویژگی های جالب درباره افراد چپ دست

1396/8/30 11:26
نویسنده : مامی
370 بازدید
اشتراک گذاری

حدود 10 درصد از مردم کل دنیا را افراد چپ دست تشکیل میدن. این نسبت در طول قرن ها ثابت باقی مونده. در واقع یعنی حدوداً از هر ده نفر تنها یک نفر چپ دست در دنیا وجود داره. البته چپ دست بودن علاوه بر انسانها در دیگر موجودات نظیر گربه ها و موشها وسایر جانداران هم وجود داره. چپ دست ها ویژگی های جالبی دارن که در این نوشته به چند مورد از این حقایق جالب افراد چپ دست اشاره میکنم.

چپ دستها در ورزش افراد موفقی اند

محققان دریافتند که موفقیت افراد چپ دست نتیجه ی تعادل بین حس همکاری و رقابت در انسان هست. حس همکاری، مانند استفاده از ابزار مختلف برای انجام کارها به فرد کمک میکنه و همچنین حس رقابت عاملی محرک و شگفت انگیزه که در افراد چپ دست برای پیروزی در هر رقابتی آنها را به جلو سوق میده. چپ دست ها عموماً در ورزش های تک به تک مثل تنیس، گلف، بوکس و پرتاب توپ در بیسبال و غیره قوی تر هستند.

میل به فضای بصری و تجسمی در چپ دست ها

چپ دست ها بیشتر به فضای بصری و هر آنچه در این فضا باشد تمایل دارند مانند هنر های تجسمی، معماری، هنر های دستی، عکاسی و غیره. در حالی که اصول و حقایق عالم هستی بیشتر در علوم ریاضی بیان گردیده است. هر چند که بسیاری از نوابغ در زمینه هایی نظیر کامپیوتر نیز افراد چپ دست هستند.

سطح هوش و IQ بالاتر چپ دست ها

به نظر می رسه در میان نوابغ هم این چپ دست ها هستند که بیش از بقیه به چشم می آن. بر طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه سنت لارنس در نیویورک، نشان داد که افراد چپ دست نسبت به افراد راست دست دارای IQ بالای 140 بوده اند. جالبه که بسیاری از دانشمندان و مخترعین نظیر: اسحاق نیوتن، چارلز داروین و بسیاری دیگر همه چپ دست بودند.

به بلوغ رسیدن چپ دست ها

چپ دستها معمولا چهار تا پنج ماه بعد از راست دست ها به بلوغ می رسند. البته نمیتوان مطمئن بود که آیا این یک نکته منفی برای فرد محسوب میشه یا یک شانس و یا حتی یک موضوع بی ارزش که در رشد فرد هیچ تاثیری نخواهد داشت.

متعادل در به کار گیری بدن

از لحاظ جسمی، افراد راست دست بیشتر میل به استفاده از سمت راست بدن خود دارند، در حالی که چپ دست ها متعادل بودن را میپسندند. تحقیقات نشان میدهد که راست دست ها نسبت به سمت راست خود حساسیت بیشتری دارند و به دلیل استفاده از مثلا دست راست خود بازوی راست قویتری دارند. در چپ دست ها بیشتر تمایل به استفاده از دست راستشان دارند تا بلعکس. هر چند که از دست چپ خود نیز استفاده کرده و بازوی چپ آنها نیز بسیار قوی می باشد.

چپ دست ها خوب تر یا تلختر

چپ دست ها دوست دارند که لاف بزنند و میتوان گفت این کار را به بهترین شکل هم انجام میدهند. چپ دست ها از نبوغ و استعداد بالقوه بالایی برخوردارند که میتوانند از همین ویژگی برای انواع داستان پردازی های خود استفاده کنند، که گاهی تشخیص راست از دروغ را هم سخت میکند. البته این موضوع میتواند برای اطرافیان آزاردهنده باشد. بهتر است این ویژگی و قدرت تخیل در راه مثبت و سازنده تری استفاده شود تا هم خود فرد و هم دیگران از آن بهره ببرند.

چپ دستهای مشهور

آلبرت انیشتین، بنجامین فرانکلین، بیل گیتس، لئوناردو داوینچی و چهار نفر از هفت رئیس جمهور گذشته ایالات متحده و بسیاری افراد مشهور دیگر چه ویژگی مشترکی داشته اند؟ بله چپ دست بودن ویژگی مشترک بین همه ی آنها بوده است.

چپ دستهای مشهور

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (0)